Łagodzenie dolegliwości menopauzy

Musimy mieć świadomość, że klimakterium nie da się pominąć. To naturalny proces w toku życia każdej kobiety. Nieszczęśliwie zwykle wchodzeniu w ten okres towarzyszą uciążliwe symptomy. Jak sobie z nimi dać radę? Najważniejsze to zacząć działania lecznicze szybko po spostrzeżeniu pierwszych przejawów. Do tych najmocniej charakterystycznych możemy zaliczyć takie reakcje ze strony organizmu jak odczuwalne napływające fale gorąca, bezsenność, wzmożoną potliwość, zmniejszenie libido, dyspareunię czy wysiłkowe NTM. Wyszczególnione powyżej dolegliwości ma związek z zaburzeniami równowagi w układzie hormonalnym. Dodatkowo dochodzą przejawy emocjonalne, takie jak odczuwanie niepokoju, zwiększona nerwowość, wahania samopoczucia czy przewlekłe odczuwanie zmęczenia. Podjęty rodzaj kuracji powinien brać pod uwagę wszystkie wymiary objawów. Niezbędne jest jego wielowymiarowe działanie. Nie możemy pozostać na etapie aplikowania lekarstw. Leczenie należy wzbogacić o optymalną dietę, oraz systematyczną i korespondującą z potrzebami aktywność fizyczną. Profilaktykę najrozsądniej rozpocząć zanim dadzą się we znaki konkretne symptomy menopauzy. Właściwy rodzaj spożywanych pokarmów nie uchroni nas przed przemijaniem, ale wesprze nasz organizm w dobrym starzeniu się oraz w menopauzie. Z kolei praktykowanie sportu pomoże zapobiec dolegliwości ze strony układu ruchowego. Jeśli jednak spóźnimy się z profilaktyką – to istotne jest, by nie wstydzić się wystosowania prośby o wsparcie terapeutyczne ekspertów a także o związane z emocjami ze strony rodziny.

7 lat ago